2009-07-08

Lite smått och gott!

Här kommer några bilder på lite smått och gott som hänt de senaste dagarna:

I lördags åt Oskar gröt själv, med sked. Visst är han duktig?


Elvira håller på att träna på att cykla utan stödhjul!


Vi har vilda smultron i vår trädgård. Doften av vilda smultron är verkligen något speciellt!



Jag lyckades nästan få en bild på Oskar när han står lull och dricker vatten ur ett glas!


Det är skillnad på jordgubbar och jordgubbar! Vissa av de man köper smakar faktiskt inte mycket alls. De här jordgubbarna var min svärmor Ingalill här med, direkt från hennes eget jordgubbsland. Det är riktiga jordgubbar det! Underbara!



Igår tog jag och syrran med mamma till Stjärnsunds slott. Mamma fyllde år, och fick en guidad tur där samt lunch på slottscaféet av oss. Jättemysigt!
På bilden ser ni slottets dass, med sju hål samt tre lägre hål för barnen. Plats för hela familjen och några till!!!


Dagens citat:
Och smultron det gör jag åt barna
för det tycker jag dom ska få
och andra små roliga saker
som passar när barna är små.
Astrid Lindgren/Idas sommarvisa

1 kommentar:

  1. Hemmagubbar smakar nästan som smultron ibland... Mmmmmmm. Åt Oskar mkt jordgubbar sen?/Syster Yster

    SvaraRadera