2016-06-26

Roadtrip - Från hemmet vårt till Karlskrona

I morse packade vi in de sista sakerna i bilen, la fram lite instruktioner till våra hus/djurvakter och gav oss av. Första stoppet blev efter en knapp timma, vid ett Ica Maxi så att barnen fick köpa resgodis och varsin pysselbok.
Sedan åkte vi vidare. Strax norr om Vetlanda tog vi lunchpaus, då först började semesterkänslan infinna sig hos mig. Vi åt potatissallad och skinka och njöt av solen och den vackra rastplatsen. 


Att gå ut på den fina bron och titta på näckrosorna var ett måste. Cachen på ön hittade vi dock inte. 


Nästa stopp blev i Duvemåla. Mathilda och jag var väl de som var mest entusiastiska över det. Där står hon, Kristina, med sitt astrakanäpple i handen (hon har tagit ett bett). 


Vi gick vid Duvemåla hage och hittade blåbär och en cache. 


Syskonbus!


Vi eftermiddagsfikade också, och barnen åt glass. 



Sedan åkte vi den sista biten mot Karlskrona. Resan gick bra, barnen skötte sig bra och lyckades sysselsätta sig! 

Över grind och stätta
har han svingat sig, 
nu är han nära
Fötterna är lätta
för han vandrar vägen 
mot sin kära


Snart är han vid Sju Bönders grind
Jag kan skymta hans vita krage
Snart med hans axel mot min kind
går jag i Duvemåla hage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar