2016-07-31

Det där sista lilla som man så gärna skjuter upp...

Jag tror inte bara att det är jag som i slutet av ett renoveringsprojekt har nåt litet kvar som inte blir gjort. En list som ska spikas fast eller målas kanske? En spik som ska slås på plats? Eller någon annan småsak? Jag får ofta nån liten detalj kvar, och risken finns att den aldrig blir klar.
Vi renoverade köket i höstas, det var så gott som klart i januari. Förutom fodren runt dörrarna, som skulle spacklas och målas. Dels var de gråa och jag ville ha dem vita, dels hade en list gått sönder när snickaren tog bort ett skåp. Jag köpte snickerispackel och spacklade i påskas, tror jag. Färg köpte jag också, men sen blev det bara inte av... Men igår fick jag ett ryck, målartvättade, maskerade och målade två gånger och så målade jag en gång idag på förmiddagen. Nu är det klart!!! Köket är klart!!!

Här har jag målat:


Och här:


Och här:


Och så här ser köket ut nu när det är klart!





Fint va? Här kan du kika på hur det såg ut i november innan vi började. Bland etiketterna till höger på bloggen finns en som heter Köket, klicka där så hittar du alla inlägg om renoveringen om du är nyfiken!
 
Åh, så skönt att det är klart!
 
Jag undrade alltid varför inte någon gjorde nåt åt det;
tills jag insåg att jag var någon.

1 kommentar: