2016-08-23

Första skoldagen!

Igår var det dags för skolstart! Jag har en tvåa i år, och när de hade kramat mig (frivilligt) och kommit in i klassrummet så fick de hitta till sina platser med hjälp av dessa "placeringskort".


Första dagen var en kort dag, vi hann prata lite och rita namnskyltar. Sedan samlades vi vid flaggstången där rektorn höll tal och vi sjöng en sång. Skoldagen avslutades med bulle och Festis. 

Oskar verkade nöjd med dagen, eftermiddagen tillbringade han (surprise!) hos Marcus. Elvira hade också haft en bra första skoldag, som jag förstod det. 

Själv blev jag kvar på jobbet 2 timmar extra, det gäller att passa på att få hjälp att få all teknik att fungera när IT-pedagogen finns på plats. 

Nu har jag nyss kommit hem från skoldag nummer två, den har också gått bra. Inte konstigt när man har en toppenklass!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar