2017-02-05

Kakor, simning och bio!

Vi hade inga stora planer för idag, men det blev en fullspäckad dag till slut.
På förmiddagen handlade vi kakor och bröd av två grannflickor som stod och sålde till förmån för Rädda barnen. Ett härligt initiativ av en sjuåring och en femåring! Oskar blev mycket nöjd över att de hade hallongrottor!


Sedan åkte vi och badade med Ingmarie, Marcus och Balder. Oskar och Elvira tog simborgarmärket! Ett par tjejer från Oskars klass var också där, så det blev en riktig klassträff!

Oskar och Balder åkte med Marcus hem, sedan åkte de på bio och såg Vaiana. En mycket bra film, tyckte de. 


Elvira följde med Ingmarie och hjälpte henne att mocka och motionera hästar. 
När alla barn var hemkomna var det dags för kvällsmat, Tikka Masala. 


Efter maten klippte jag Oskar. Han ville att jag skulle klippa hans virvel riktigt kort, så det gjorde jag. 


Det blev riktigt bra tycker jag!


Nu har jag virkat lite och snart är det läggdags, resten av familjen sover redan. Jag ska bara titta klart på ett avsnitt av Call the Midwife först!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar