2017-03-01

Vi gratulerar!

Att få upp barnen vid fem-tiden igår för att väcka sin far och gratulera på födelsedagen kändes orealistiskt. Ungefär lika orealistiskt som att väcka mig själv då. Därför roade jag mig lite kvällen innan, så att Håkan inte skulle missa att han fyllde 50 år! Såhär såg det ut i äggkartongen.


Och i köket!


Jag väckte barnen tidigare än vanligt i alla fall, så att de hann säga grattis innan Håkan åkte till jobbet. 


Av dem fick han en fritös! (Oskar ser fram emot pommes!) Av mig fick han bidrag till en resa till Krakow och en "blomma", persilja piffad med piri piri (chili) (från Ica) snyggt tillfixat i presentförpackning av vår ytterst tillmötesgående blomsteraffär! Jag läste precis en bok om blomsterspråket, alltså vad blommor man ger bort betyder. Persilja betydde enligt en tolkning "Du kan vara nyttig i hushållet" och det stämmer ju på Håkan! En annan tolkning är att det betyder "Glädje", vilket kanske känns roligare att ge bort. Chili hittade jag ingen betydelse för, men föreslår att det betyder "Du är het!"


Jag tror det blev en bra början på femtioårsdagen för Håkan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar