2017-07-21

Får, bad och mat!

På onsdagsförmiddagen kom Marcus och lekte med Oskar ett tag. Efter lunch cyklade de hem till Marcus. Elvira skulle dit och rida, så Mathilda, Håkan och jag åkte utan barn till vårt sommarparadis. När vi kom fram gick det ett får på vägen, en liten rymling. Mathilda och jag hjälptes åt att driva det mot grinden.


Sista biten fick jag bära det. 


Sedan solade och badade vi. Och väntade på att solen skulle komma fram bakom molnen. Och fikade. 


På kvällen åt vi grillat med ugnsstekta grönsaker, tzatziki och hummus. Mums!


Sedan kom syrran och Mathilda, barnen och vi åkte och tog ett kallt kvällsdopp. Var är värmen? Det är bara solen som värmer ju. 


Det obligatoriska systerkortet. Vad lång Elvira börjar bli!


Och så ett busigt syskonkort!


Vi åkte hem och åt ost och kex. Ostarna var de vi köpte under utflykten tidigare i veckan, Saint Agur och La Tome Basque. Mycket goda!


Oskar la upp kexen så fint!


Jag roar mig emellanåt med att se serien The Handmaid's Tale, rekommenderas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar