2017-07-07

Fullspäckad fredag

Jag fick en hel del gjort igår. Först var jag hos sjukgymnasten, som drog i både rygg och nacke så jag blev alldeles snurrig efteråt. Sedan var mamma, syrran och jag till tippen igen. Nu slängde vi bland annat vår gamla takbox som började vara så skör i plasten att vi inte vill chansa på att använda den mer. Eftersom det var mammas födelsedag avslutade vi med lite fika tillsammans.
Sedan åkte jag hem och gjorde saft. Dvs silade saften jag gjorde tidigare i veckan och fyllde den på flaskor.


Flädersaft och fläder/jordgubbssaft!


Nu är förrådet påfyllt!


Penny sov hos oss och fick följa med oss och fira mamma som fyllde 79 år. Älskade mamma!
Alla kom inte med på korten, några gjorde fula grimaser mm. 


Pär och Irene 


Farbror Lennart och Ulla. 


Roxanna och Josefin kom sedan till oss. Roxanna testade gungan. 


Vi lånade hem Ville, Elvira är så nöjd när hon får vara hundvakt!


Vi grillade korv till kvällsmat. Sedan tittade jag på Suits på datorn i sällskap av en påse jordnötsringar och en äppelcider. Jag var seg i skallen och trött.

1 kommentar:

  1. Jag har bestämt mig för att prova att göra flädersaft igen. Det är ju så gott när det fungerar! Och jag hade alla ingredienserna hemma redan... Så idag plockade jag blommor igen och gjorde iordning en kastrull som står i kylskåpet... Men ytterst osäker på om det kommer att fungera. Blir en del av dina blommor brunfärgade medan de står svalt??

    SvaraRadera