2017-07-21

Snabb bröllopstårta!

Vi fick ju med kort varsel veta att vi skulle ordna en "bröllopsmiddag" igår kväll, så igår morse åkte jag och handlade lite grejer till en bröllopstårta. Färdiga bottnar och moussepulver som man blandar med mjölk (hallon och choklad) och så lite färska hallon.


Jag använde två förpackningar tårtbottnar, utom en botten, dvs fem lager kaka och fyra lager fyllning. 


Jag gjorde marsipanrosor. Först en liten droppe, som täcks av blad som jag tunnat ur (mellan plastpåsar) mer på ena sidan. 


Inte så pjåkigt, tycker jag. 


Ett färdigt lock, som inte var flexibelt och inte räckte till. Inte supervackert från sidan tyvärr. 


Lite glitterkristyr på det, sen fick det duga!

2 kommentarer:

  1. Va trevligt med bröllop! Tårtan blev jättefin men jag känner igen kruxet med de färdiga marcipanlocken, köpte sådana till E´s student förra året...

    SvaraRadera