2017-07-10

Vandra i Sälen

I morse vaknade vi i den lilla, men mycket fina lägenheten som vi hyr. Vy från min och Håkans bäddsoffa!

Efter frukost gav vi oss ut på vandring. Ja, först fick vi åka tillbaka och hämta Oskars ryggsäck som han glömt, men det var rätt bra för en regnskur hann regna över då.
Vi gick från det område där syrran har sin stuga, nedanför Flatfjället. Där vi brukar svänga av när vi går upp på Flatfjället gick vi nu istället rakt fram, mot Östfjällsstugan.

Vätskepaus!

Östfjällsstugan

Utsikten var otrolig därifrån, mycket vackrare än jag kan fånga på kort.

Vi var vid Östfjällsstugan för ett par år sedan, då var det väldigt dimmigt.

Såhär såg det ut idag. Oskar har bytt syster som synes, Elvira vandrade i Hundfjället med sin kompis Ida istället.

Vi åt "mackor med klegg" inne i stugan.

När vi gick därifrån var det blåsigare. Oskar ville ändå känna på vattnet, som var ungefär lika kallt som isberget på Titanicutställningen.

Mörka moln hopade sig, men vi klarade oss från regn.

När vi kom tillbaka var Oskar sugen på lite mer vandring. Han skulle gå med kompisen Tim och hans mamma Emma, men pga sms-strul gick de utan honom. Han skulle försöka hinna ikapp, men hamnade i fel backe, vi såg några som vi trodde var Tim och Emma. Stackarn knatade ensam uppför denna backe och vidare upp mot toppen. (Ser du honom?) När han inte hittade Tim gick han ner igen, då var han riktigt ledsen. Min lille plutt!
De hittade varandra till slut och lekte i Tims stuga!

Vi åt pyttipanna till kvällsmat!

Lite ost och kex fick vi också ner och nu slöar vi!