2017-09-08

Jobb och vab och så

Det är inte alltid man har så mycket att skriva om, och då är det lätt att det blir ett litet uppehåll så här, tråkigt nog. Sånt är livet!
I tisdags kom äntligen Oskars kompis Marcus hem från Cypern. De kom förbi för att hämta en bok och Oskar fick en fin kylskåpsmagnet! Tyvärr blev Marcus sjuk så de har inte lekt på två veckor nu, tur att Skype finns.


I onsdags när jag kom från jobbet var Penny med syster och mamma hos oss. Penny var ledsen när jag kom men sken upp när hon fick se mig och sa "Bulle!" Klart hon fick en bulle. Nu måste jag dock baka eller köpa fler bullar, för nu är de slut. Tyvärr hann jag inte träffa tjejerna så mycket, jag hade bokat en tid för massage och var tvungen att åka iväg. Skönt med massage, det skulle man unna sig oftare!


Igår hade Oskar ont i huvudet på morgonen. Han har varit hostig och snuvig ett par dagar och nu såg han inte helt fräsch ut, men han hade inte feber så jag skickade iväg honom till skolan. Det gick ett tag, men sen blev det vab. Han vilade och jag såg på Designated survivor. Sen var jag tvungen att gå iväg på ett inbokat möte på jobbet en stund, då fick han klara sig själv. Jag fick upp en bild på min blåbärsplockare för tre år sedan i mitt Facebook-flöde, det har hänt lite på tre år.

 
Elvira då? Ja, än så länge verkar hon trivas bra på högstadiet. Hon läser tyska, det är roligt, men jobbigt att prata inför klassen. I övrigt verkar det fungera bra, skönt!
 
Idag vabbar jag, Oskar har fortfarande ont i huvudet. Undrar om det är nån förkylning med huvudvärk som går? Tråkigt när det inte ger sig. När han orkar Skypar han med Marcus och spelar Minecraft, så kan man umgås när båda är sjuka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar