2017-09-09

Helg!

Igår kom Penny på besök. Hon sov i bilen och kom lagom till fikat, därav den skeptiska blicken. Blåbärspajen hade Oskar och jag gjort.


Elvira och jag tog med Penny och handlade. Lite lek blev det också. 



Oskar och Penny gosar och busar i min säng. 


Kojbygge!


Fredagsmys med popcorn. 


En trött Penny somnade sött i gästrummet. 


Elvira och Penny gosar. 


Den här helgen tror jag att jag var Pennys  favorit. Min Nanna, sa hon många gånger och blev irriterad när Elvira och Oskar sa att jag var deras!

Varken jag eller Oskar mår riktigt bra, så Penny var inte kvar så länge. 

På eftermiddagen regnade det. Jag satt med tända ljus och bläddrade i Oskars jultidningskataloger och blev så inspirerad att jag skrev årets första julbloggsinlägg och publicerade första bilden på min jul-insta, julen_enligt_johanna. 


Det blev en myskväll med tända ljus. 


Vi åt kyckling och hasselbackspotatis. 




Oskar och jag tittade på Klassfesten och hade trevligt, Håkan sov och Elvira - ja, som den högstadieungdom hon är satt hon på sitt rum och ? Såg på film? Snapchattade? Gjorde läxor? (Nej, knappast). 

Nu är det bara jag som sitter uppe, som vanligt. Fast Elvira är nog vaken. 
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar