2017-09-21

Världens bästa mamma och lite nostalgi

Mamma kom hit en stund i eftermiddags och ville ha hjälp med en sak på datorn. Mamma är den som lärt mig grunderna i att använda datorer, men det är väl rätt länge sedan jag sprang om henne kunskapsmässigt gällande det. Jag tror dock att hon fortfarande är mer teknisk än de flesta i hennes ålder och många yngre också. Hur som helst är jag glad när jag kan hjälpa henne! Tjänster och gentjänster blir det dessutom, igår hade jag inte kunnat åka på mammografi om jag inte fått låna hennes bil. Det är tur vi har varandra! Jag hjälpte henne dessutom med en ny profilbild på Facebook:

 
När hon hade åkt dök en sångstrof upp i huvudet. Som ung, när jag gick på högstadiet, lyssnade jag en hel del på kristna sångerskor som Laila Dahl och Charlotte Höglund. Det var en av Charlotts sånger som dök upp i mitt huvud.
 
Fri
 
Innan jag föddes var jag hos dig
Vi delade livet, du skyddade mig
Jag var trygg i ditt inre, du var som en famn
och jag hörde ditt hjärta viska mitt namn
 
Då var vi ett, nu är vi två
Vi lever som vänner på samma nivå
Din kärlek känns aldrig som en boja för mig
Jag är fri vid din sida, fastän bunden till dig
 
Jag är fri, ändå bunden till dig
Jag är fri, ändå bunden till dig
Bunden med kärlekens band
Men fri att leva mitt eget liv
 
Dina tankar och känslor, din tro och ditt liv
Har format mig sen någon viskade Bliv
Du gav mig en chans att utvecklas fritt
Frihet att leva det liv som är mitt
 
Ja, den kom jag och tänka på efter en stund med min älskade mamma!
 
Nu har jag haft en liten 80-talsnostalgitripp med Spotify och Laila Dahl och Charlotte Höglund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar