2018-04-01

Påsklov, påskafton

På påskaftonens morgon hade hönan ruvat klart, och små gula kycklingar låg i korgen. Det är så roligt, alla går och lyfter på locket hela veckan fast alla vet att det inte kommer några kycklingar före påskafton!



Penny hade väntat länge på denna marsipan. Hon skojade med oss också, gömde den och sa att hon inte hade fått någon. Smart unge!



Det blev en tidig påskäggsjakt i PR, eftersom Elvira skulle rida. Håkan och Roxanna letar ägg!



Penny har hittat ditt, med lite hjälp från Mathilda.



Hela gänget!



Sedan var det dags för påskkärringarna att ge sig ut. Vi åkte till min mamma, syrran och till Mathildas mormor och morfar. Och så gick vi till närmsta grannarna!



Söta påskkärringar!



Så småningom blev det dags för lunch och då målade vi ägg!



Våra konstverk!



Promenad med två små, en sovandes, en på väg att somna.



En del av eftermiddagen gick åt till att göra efterrätt. Först försökte jag göra den på laktosfri creme fraische, men den var omöjlig att vispa så den blev tjock, så det blev citronmousse på grädde istället!



Sedan fick vi gäster! 

Fyra generationer, Vera med mamma, mormor och mormorsmor!



Vi grillade!



Mina barn är väldigt bra barnvakter!



Arvid och Penny lyssnar på berättelse.



Sedan hade vi myskväll, Oskar och jag tittade på Indiana Jones och det sista korståget. 

Natten innebar lite mer sömn än förra, men långt ifrån tillräckligt. Vilken tur att jag inte har några småbarn!

1 kommentar:

  1. Vilka fina påskkärringar!!! Jag har så fina minnen av att klä ut mig som påskkärring när jag var barn och gå runt och dela ut påskkort:) Vad bra att ni för traditionen vidare; känns som många mysiga traditioner försvinner nu för tiden...

    SvaraRadera