2018-04-22

Vår i Sälen

Jag skrev, när vi var i Sälen i maj för ett par år sedan, att det inte finns nån riktig vår i Sälen, det hoppar nästan direkt till sommar. Men den tid som är nu är i alla fall nåt åt det hållet. Vatten som porlar, takdropp, glassig snö och nån enstaka kvittrande fågel. Härligt ör det, hur som helst.

Den här utsikten vaknade jag till i går morse. Sol och snö!



Vi tog en tur på längdskidor på förmiddagen, från Östra Tandådalen mot Tandådalen. Så vackert och solen värmde gott.



Det blev många stopp för fotografering.



Jag vet inte hur höga de här stolparna är egentligen, men jag gissar på ett par meter? Det finns gott om snö!



Det är vackert med bäckar som slingrar fram i snön.



Sen drack vi lite kaffe i solen.



Vi gick upp till stugan och satt i solen och läste.





Syrran åkte på årsstämma, jag läste och diskade. Backarna pistades för sista gången den här säsongen, idag är sista dagen det är öppet. Lite vemodigt!



Sedan åt vi middag med bostadsrättsföreningen i Hundfjällscentret. Till förrätt åt vi nån form av tartar, som var riktigt god. Hade gärna ätit en till!



Varmrätten var kyckling med rösti eller nåt likande. Lite smaklöst, men ok. Syrran tog fisk och fick torskrygg med parmesanost, som visst var toppen.



Efterrätten föll mig i smaken, cheesecake med lemon curd, jordgubbar och mandelflarn. Gott!



Sedan åkte vi till stugan och såg ett avsnitt av Fixer upper innan läggdags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar