2018-04-15

Vår resa till Ullared!

Igår var det dags igen för shopping på GeKås i Ullared. Detta var den stora vårresan, med lååång inköpslista. Svärmor valde återigen att inte följa med, hon tycker det är för mycket folk och för rörigt, så hon åkte en vardag istället. Tråkigt, vi saknade henne! Jossan jobbade, Elvira fick inte med sig någon kompis, så det blev syrran, Mathilda, Elvira och jag som åkte!
Vi stannade på den rastplats där vi nästan alltid stannar. Eftersom Mathilda fyller år på måndag firade vi lite med smörgåstårta och mousserande äppelmust! Man ska ta alla chanser att fira!



Väl framme i varuhuset var det dags för shopping och vi försvann rätt snart iväg åt olika håll. Elvira gick med mig , vi hamnade bland köksprylar mm först, sen gick vi till barnkläder och köpte msssor med kläder till Elvira och Oskar. Syrran anslöt efter ett tag och köpte lite kläder till Arvid och Vera. Sen fick vi skynda oss eftersom vi bestämt tid för lunch. Elvira åt bara tre pannkakor den här gången!



Dags för damklädsavdelningen! Elvira kan handla där nu, vissa toppar i small eller xs passar och hon blev lycklig när hon hittade en snygg jeansjacka! Jag hittade också en del kläder, här står vi i en provhytt.



På hobby och fritids-avdelningen gjorde jag sedan ett av mina favoritinköp. Sedan träffade Elvira ridkompisen Elsa och de gick och shoppade en stund tillsammans på hästavdelningen. Vi andra fikade, köpte plastpåsar mm och så småningom blev det faktiskt dags att gå till kassan. Vi lyckades för första gången hamna i samma kö allihop.



Sen skulle jag fota alla gula påsar. Elvira och Mathilda ville vara med på bild, men Elvira var på bushumör så först blev det så här!



Därför skrattar de gott här!



Vi avslutade med en munk innan vi packade in oss i bilen och åkte den långa vägen hem, lyssnades på Chess och Kristina från Duvemåla.



Väl hemma fick Håkan och Oskar se vad jag köpt åt dem. Jag tror de blev nöjda! Om jag orkar dyker det upp bilder på inköpen sedan!

1 kommentar:

  1. Nu blev jag så där äckligt grön av avundsjuka! Skulle vara så kul att åka till Ullared någon gång:)

    SvaraRadera